Recent Posts

Wednesday, January 30, 2013

Drös av häst bilder

Så här roligt har jag och Scout haft de senaste vevkorna!
Jag bli bara mer och mer kär i denna fantastiska varelse.
Förra veckan hade jag ridlektion med en riktig  cowboy, David, som rider barrel races med hästar. Han vart stenhård men det var bra för både mej och scout.

Scout är en lat häst, men han har go i sej. David ville att jag skulle trava direkt, men jag har haft problem med det för Scout stannar efter ett tag. Den latmasken. Jag lyckas aldrig få honom fortsätta, så är jag för snäll för att sparka han.
När jag pep "come on boy" till Scout sa David "no no no, what is that? "come on boy". Pep han tillbaka -"he's not a dog. He'll not respond to that. You have to make him do it. Kick him hard and don't let him toy you around". Make him listen to you.

Det tog ett tag, han halft sparkade bakut vissa gånger i protest, men jag gav inte upp. Jag fick honom att trava ett tag utan att stanna.
I slutet av timman lyckades vi t.om gallopera i 12 strides. Han sa att det inte var samma person som kom in på lektionen. Jag hade lyckats!! Kände mej som en riktig cowgirl när jag jobbade Scout. Weii!
Ser fram emot Måndag nu!!

2 cute comments:

Ljung said...

Fiiina hästbilder... och du låter verkligen kär!! :-)
Vilka fina ögonfransar han/hon har!!

Anonymous said...

Först kärlek till barnet och nu kärlek till hösten..är det VÅR?? Fantastiska bilder Johanna. Låter helkul och förstår att du är biten!!/puss maman