Recent Posts

Saturday, October 15, 2011

Greta

Greta är namnet på en liten 6 veckors flicka som jag ska passa en gång i veckan!Det är Jonas brorsa som blivit fader med sin Amerikanska flickvän Bria. De letade efter en nanny till Greta som kunde prata Svenska med henne och frågade mej om tips vart de kunde leta efter en svensk nanny.
Då slog jag till, JAG behöver en extra inkomst! JAG kan prata svenska. JAG älskar ju bäbis!

Detta är bra, även fastän det är endast 4 timmar i veckan, så är det iallafall varje vecka. Och det betalar ju helgens restaurang besök iallafall!
Jag hade en test dag i Tisdags och det gick jättebra, jag har ju aldrig tagit hand om en sån liten ynkling krake innan men i loved it! Hon sov hela tiden och bara kollade nyfiket runt sej. Jag kommer ta massa fina kort på henne!

Först var jag lite nervös hur jag skulle hålla na... dom är ju så smååå...Men jag vande mej efter 3 minuter. Sedan var jag nervös att hon inte andades när hon sov. Så jag gick in och tittade gansksa ofta haha.

Bria, mamman är jättesnäll, Det känns jättebra att jobba för någon som verkligen litar på en, det är ju som att sitta barnvakt åt en kompis barn! Då känner jag mej mer bekväm också att kunna prata mer öppet!

Detta kommer bli jättebra! Håll utkik efter kort på en söt liten Greta!



1 cute comments:

Bella said...

Naaaaa. SÖTT är bara förnamnet. 6 veckor, o my! Ja Johanna, det kommer inte dröja innan du vill ha med dig en hem ;)

Haha

Lycka till och snosa så mycket du kan med henne :)