Recent Posts

Friday, October 7, 2011

Konst by Fluffy

De flesta av er vet kanske att David jobbar på Lucasfilm med Tv serien Clone Wars. 
Han är Concept Artist och designar konceptet till karaktärer, planeter, props osv. När vi gick in på Clone Wars hemsida idag såg vi att dagens avsnitt har mycket av Davids design!
Här är en bild från hemsidan. Denna 3D bild har han ritat konceptet till. Tyvärr kan jag inte visa HANS koncept bild för det är "hemslighetsstämplat" men så här blev resultatet som 3D designerna gjorde av Davids orginal design. Han har kommit på allt i denna bilden, De trädliknande varelserna, färgchemat, hela grottan. Davids bild ser exakt likadan ut som denna, förutom att denna är 3D såklart. Det enda David inte gillar är att de la till massa vita "ådror" på trädvarelserna. Det var inte hans ide och hans ide var utan.
Åhhh, jag är så stolt över min fina konstnär! Han har en fantastisk talang!
Den går på Tv11 på natten om nån vill se.







2 cute comments:

Ljung said...

Han är fantastisk... SÅKLART!!!

Håller med om ådrorna i träden... det var onödigt att lägga till!

kram kram
wish we were there

mosterproster

Karin said...

Fantastiskt, är så stolt över min duktiga svärson. ( som jag är över alla mina "barn" )och jag håller med om träden med, helt onödigt att lägga till!
Hälsa honom stort grattis från oss. Kul att se exakt vad han gjort. Jag visade daniel med.
Puss från oss<3