Recent Posts

Friday, October 14, 2011

das helg

Äntlingen helg och solen skiner och graderna är närmare 30. Hösten är underbar i San Francisco! Det är inte ofta vi har det så varmt som vi har nu, eftersom SF är omringat av vatten blåser det ofta, och för att inte prata om dimman som hägrar under sommar månaderna. Så jag förtjänar värme.

Iallafall, inga direkta planer för helgen förutom att jag har mitt Host Family event med Cultural Care. Denna gången ska vi ha picnic vid Baker Beach och jag ska fota porträtt på familjerna och sedan sälja filerna. Hoppas på lite business!

Men, jag är nervös... jag gillade inte ideen att vara vid stranden eftersom att fota i sol, mitt på dagen, är en fotgrafs mardröm. Antingen får modellerna en starkt skugga i fejjan, eller så kisar dom. Så ett foto tips, bra porträtt-gå till skuggan där man får jämt fins ljus.

Men, på stranden finns ingen skugga, så jag kommer få använda blixt för att lätta upp skuggorna i ansiktet, och jag gillar inte att använda blixt för ajg tycker det ser fejk ut och oproffsigt ut. Men nu är jag i denna situationen och får hoppas att familjerna inte märker vilka kassa bilder de får heheh.

Iallafall, väntar på Flumis ska dyka upp så vi kan gå ut och äta. Fredags middagen blir oftast den lokala Thai restaurangen runt hörnet. Kanske en film efter...

Apropå film, VART är filmerna?? För en gångs skull går det inga filmer man vill se, vi har inte vart på bio på veckor nu, och oftast går vi en, eller t.om 2 gånger i veckan! det finns ingenting jag ser fram emot nu. Blä. Jag behöver min bio dos!

Ha en härlig helg!
Luv, Boon

1 cute comments:

Bella said...

Ohh vad underbart det låter, fint väder och inget särskilt planerat. Som en helg ska vara! Vi har fått höst med kalla fingrar på cykelstyret och dimmiga kvällar, men idag är det faktiskt sol och lite kvar utav våren :)

Jag saknar dig! Har ni bestämt er för julen?

Tänker på nästa gång jag ska besöka SF, men det ser inte ljust ut. Ansökte om en termin i Auckland, Nya Zeeland nästa höst..:)

Bestäm Sverige så jag får se en glimt av dig iallafall!

Hälsa David, och ha en gemytlig helg ihop ni två!

Puss