Recent Posts

Sunday, November 10, 2013

Lamt Piratskepp

Hösten i san Francisco är som sagt en fin tid.

Det är varmt och gött, solen är ganska låg vilket ger ett magiskt guldigt ljus mesta tiden av dagen.
Förra helgen tog vi oss en tur till Golden Gate parken med våra camping stolar, hittade en mysig enskild plats och njöt ett tag. Men så fort det blev skuggigt kom kylan.
Vi bestämde oss (läs, JAG bestämde oss efter lite grymtande från Flumis) att åka till Fishermans Wharf för att titta på ett pirat skepp som besökte SF i ett par dagar, de hade tydligen vart med i en del filmer, senaste Pirates of the Carribean, så det trodde jag skulle bli häftigt.
Men det blev ett stort fail! För det första hade jag fattat fel, så vi åkte till fel ställe. Efter att ha hittat en parkering ganska långt bort...
Sedan tog vi oss till den piren skeppet skulle vara på, kom dit presis innan dom stängde, men då visade det sej att det verkligen inte var någonting att ha! Det var det lamaste jävla skeppet jag sett i mitt liv, eller, kanske inte livet, men ja ni fattar. En besvikelse efter vi tagit oss ända dit! Det värsta var att en ung flicka utklädd till pirat pep "There is a 5 dollar suggested donation to go aboard the ship" - Nej tack!


1 cute comments:

mamy said...

hahaha..vilken besvikelse!!!! Men ni hade trevigt en stund ser det ut som...hahaha:)