Recent Posts

Wednesday, November 20, 2013

Apple picking FAIL

Inte nog med att pirat skeppet vart ett stort fail. Häromhelgen hade vi ett annat stort fail.
Jag hade fått ideen att göra något typiskt amerikanskt och höstigt, och kom på den brillianta ideen att åka och plocka äpplen på en orchard.

En Lördag fick jag äntligen med David och vi tog en fin lördagstur upp till Petaluma, där en appple orchard fanns.
Vi körde och körde. Det är en fin väg dit upp, men tar lång tid. Efter lite mer än 1 timme var vi äntligen framme. Det var längre bort än vad vi trott eftersom det låg på landet. Då kom tantalura fram till oss när vi parkerat och frågade

"Hello, can I help you?"
"Hi, we´re here to pick apples" sa jag i en överdriven glad tonart.
"Oh, but we are closed for the season, and besides that, w are only open on Sundays" 
"But, on your website it says you are closing for the season tomorrow"
"Yes, but that is tomorrow, and we are still not open on Saturdays...I need to update the website but I dont know how to do that"
"ehh...ok"
"Did you drive far?"
"yeah...from San Francisco" sa jag ledsamt med hopp om att hon skulle låta oss plocka ändå.
"oh wow, that's far. But yeah, we are not open...can I recommend you to do anything else up here? Do you like oyesters, you can go eat oysters".

Nej jag ville inte äta några jävla ostron! Jag ville plocka mina äpplen som jag kört i över en timme för att få plocka. Vad hade dom förlorat på det? Kunde hon inte låtit oss få plocka några stackars äpple och gett henne lite pengar för det! KASS customer service!

Haha, hon tänkte säkert att vi var några rena idioter att ha kört i en timme för några äpplens skull. Vi kan köpa äpplen 5 minuter från våran lägenhet, men vi ville ju plocka! Det var ju meningen att vi skulle gjort "en dag" med detta äppeläventyr...

Iallafall, vi åkte in till Petaluma stad istället och vandrade omkring. Det är så himla mysigt där! Synd att det ligger så långt ifrån SF bara... Annars hade jag nog kunnat tänka mej att bo där!

På vägen tillbaka var det jättehäftig dimma över staden, har alltid velat ta kort på det, men har aldrig med min kamera! Men nu äntligen fick jag några bra kort!











1 cute comments:

mamy said...

Fantastiska bilder johanna...hahahahaha..och vilken besvikelse med äpplena..du är otrolig med dina kreativa ideer!!..haha..åka i mil för några äpplen...du är go' du!!!!