Recent Posts

Thursday, December 6, 2012

Trottelitrott

För några veckoer sedan tog jag en privat ridlektion på en ranch nära Davids jobb. Jättevackert därute! Kvinnan som häll lektionen var från England och kom hit som au Pair på 90 talet!
Hon var väldigt "aggresiv" i sin stil att lära ut vilket jag gillade. Fick börja lektionen med att trava, vilket gjorde mej glad. Hon ville att jag skulle lära mej att ha bra balans, så jag skulle trava utan att hålla i tyglarna (Haha, var tvungen att google vad tyglar heter på svenska!)

När hon först sa det trodde jag det skulle vara omöjligt för mej som ny, men jag började med att sätta en hand på låret och hålla i tygeln med andra handen, sedan båda händerna på låren, sedan båda armarna rakt ut åt sidan, sedan båda armarna framåt, sedan bakom ryggen, och till sist bakom huvudet. Jag klarade allt!

Det var lite vingligt ett tag eftersom hästen travade ju plus att han hade en ganska skakig trav.
Det var jätteroligtt och jag kände mej så fri!!
Sedan i slutet av lektionen när jag travade med att hålla i tyglarna var det busenkelt, för då hade jag redan hittat den rätta balansen "det svåra sättet".

ÅÅÅH, vad jag vill ha en häst nuuuuu! Känner mej så hemma på hästens rygg! En dag ska jag ha en häst i min trädgård!!



1 cute comments:

Anonymous said...

ååhh..du är så duktig!! Förutom när du ramlar av och skadar händerna..haha/puss mamma