Recent Posts

Monday, December 10, 2012

Sad face

Igår föll de första tårarna av hemlängtan...
Allt var så perfekt, Jag hade haft 2 fina lusse framträdanden, träffat vänner, Jag och Flumis klädde granen till mysig traditionell julmusik och pyntade, jag skuttade lite glädjeskutt runt granen.
Flumis ville visa mej lite franska julsånger, och då skulle jag spotifya lite Svenska julsånger också.

Men...när jag hörde musiken kom klumpen. Då började jag sakna Sverige något så otroligt... tänkte på när jag och Saris lussade för Momo förra året, mys i mammas soffa och glögg med vänner.
Jag tänkte på snön och all julstämning. Jag tänkte på mamma och momo, och alla mina vänner.
Jag tittade på David som anande ugglor i mossen och frågade hur det var fatt, och brast ut i gråt. Sedan vart jag otröstelig ett tag.
David sa att "Vad vad det jag sa". Han har ju velat åka hem hela tiden...Han tycker att jul, det ska firas med familjen, och jul ska firas i Europa. Och jag håller med.
För att vara ärlig så visste jag att tårarna skulle komma förr eller senare. Julen är en torligt viktig årstid för mej...

Ja det är inte lätt att bo härborta ibland...

Lyssnade på denna sångerska från "Jul i folkton" på Spotify. Förra året garvade jag och Saris till dessa Lusse sånger i folkvise ton men nu är dom sorliga :(


3 cute comments:

Anonymous said...

visst blir man gråtmild av julsånger och allt sånt. Men tänk så här..julen är över efter högst två dagar. Åk iväg och glöm att det är jul! Den kommer nästa år igen...och nästa..Tänk på sommaren och vad ni får ut av den. grillkvällar och bad men kompisar. Johanna...du överlever. julen är överskattad!!!Folk är bara som togia då och handlar ihjäll sig. Kom igen nu!!!!Puss/mamma

Ljung said...

Förstår dig till hundra procent!
Själv firade jag kanske 3 jular på 12 år med familjen i Svedala, resten blev i London då när vi bodde där.
Så din känsla förstår jag även om själva julfirandet bara håller sig i typ 2 dagar. Det blir ju snabbt 'överstökat' så att säga.
Snart får du dit sarah också...!!

Anonymous said...

Ιnteresting blog! Is your theme custom maԁe or
ԁiԁ you doωnlοad it from somewhere?
A themе lіke yours with a few simple aԁjustеmentѕ would really make mу blog јump οut.
Pleаse let me know whеre you got your design.
Thanks a lot

My weblog ... london asian massage
Here is my web site ... reiki classes