Recent Posts

Thursday, December 6, 2012

Datajävel

Denna hösten har präglats av teknologi problem till graden av att jag önskar att teknologi inte ens existerade och vi inte var så beroende av den.
Tänk förr i tiden när man inte behövde stressa för teknologi. Det är något av det mest frustrerande och stressfyllda saker som finns, när inte saker och ting fungerar.

Iallafall, i slutet av September fick vi vår nya fina starka dator, och ändå har vi inte gjort ett piss på hela hösten. David har inte kunnat jobba med boken, och jag har inte kunnat redigera några bilder! Jag har inte redigerat ett enda bröllop från detta året ännu så jag har maaaassa fina bröllops bilder att greja med. Det kliar i fingrarna!

Datorn, som är en mega stark dator och snabb som blixten för att vi båda jobbar med stora filer, var väldigt, väldigt dyr. Tror ni inte att det är något fel på det fanskapet?!?! Den stänger av sej själv och är allmänt fucked. Nu i slutet gick det inte ens att starta den!

Just nu befinner den sej på Davids jobb där en kollega har tagit en titt på den och räddat de filer vi hade på den, t-ex alla bilderna från Pat och Annikas bröllop! Tur att han kunde rädda dom, jag hade inte hunnit backa upp dom som dom existerar endast på datan. Phew.

Utöver datan så fungerar inte min externa hårddisk, med alla bilder jag tagit sedan julen 2010. Jag försöker inte tänka på det, och ber och hoppas att den går att fixa, annars kommer jag gråta ihjäl mej.

LapTopen vart vi tvugna att om instrallera Windows på för den var sååååå seeeeeeg, nu fungerar den okej dock.
Min mobil spökar ibland ocskå. Eftersom vi bor brevid Presidio skogen, där det tydligen inte är så bra mottagning, så spökar Spotify när jag är ute och joggar och det låter som en irriterande CD som skippar. Vafaaan, lever vi inte på 2010 talet?!?!?! Det borde vara bra mottagning överallt!!

Suck. SUUUUUUUUUUCK

2 cute comments:

Anonymous said...

Räkna till en miljon och ta djupa andetag!!/ moster

Anonymous said...

tycker så synd om er. Och just med alla bilder..och era jobb!! Du måste kanske t.o.m backa upp dina bilder två gånger!!Finns ju storage på nätet plus på en extern!`Tusen kramar/ Puss mamma