Recent Posts

Thursday, August 30, 2012

Labor weekend!

Imorgon inleder vi en efterlängtad 3 dagars helg här i USA. Labor day. David är alltså ledig på Måndagen.
Vi är somvanligt ute i sista minuten att hitta på något skoj. Det är alltid samma sak. Oftast vill jag åka och campa, men det är typ fullt på varenda campingplats i Californien på dessa långhelger... Och jag vill åka bort!! Då David som inte har så mycket semeste måste vi ju passa på att ta vara på långhelgerna!
Nu hittade jag en i Humbolt Redwoods national park! Vi har velat åka till detta område i norra Californien jättelänge! 
Det verkar som en mysig camping omringad av världens största träd, Redwoodträden! Vissa har så tjock stam att kan kan köra sin bil igenom dom!
Det finns även en liten flod man kan bada i, och massa hiking trails! De har endast 4 platser kvar så jag ska fråga Flumis när han kommer hem sedan om han känner för att åka upp dit och sedan boka direkt.

Har kollat runt på en hammock! Vi som campar ganksa ofta skulle ha stor användning för att ligga och slappa i den! Synd bara att jag inte tänkt på det tidigare. Föredrar att inhandla på Amazon då det är några hundralappar billigare där! Men då hinner vi inte få dom tills Lördag ju!

Ska jag vara snål och köpa den på amazon och inviga den nästa år? Eller ska jag vara en impulsiv livsnjutare så vi får den tills Lördag?? :D


View Larger Map


1 cute comments:

Anonymous said...

Akta er för björnar!!Läter intressant. ha en trevlig helg!/puss