Recent Posts

Tuesday, August 21, 2012

En dröm...

En sak jag velat hela mitt liv är att rida häst. Alltså, vara en hästtjej. Det känns verkligen som jag.
Ända sedan jag bott här i Calfornien har jag kännt ett större sug för detta, antagligen för att detta är VILDA VÄSTERN! När man åker genom de vackra californiska landsbyggden här kan verkligen känna hur vilda västern var, man blir så himla inspirerad. Det känns som man bara måste rida häst här. Det är ju det ultimata att rida i vilda västern (Och på stranden också hehe)
Nu har jag äntligen upptäkt ett sätt att få fullfölja min dröm, jag ska LEASA en häst.
Det menas att jag betalar en summa i månaden och får rida ett visst antal gånger i månaden. Hästen blir liksom "min" den dagen jag bestämmer.

Quarter häst och sitt gullipluttiga föl!
Jag har kontaktat massor av hästägare som annonerat för en sponsor. Många vill ha en erfaren riderska, eller  så måste man ta lektioner sasmtidigt man leasear. Men nu har jag hittat en för helt okej peng i månaden, $125 -  som är villig att jobba med mej och ge mej ridlektioner också. Det kostar nästan lika mkt som mitt f.d gym kostade, bara nån hundrig mera. Så det kan jag gott spendera om jag känner att detta gör mej lycklig!

Nu har jag glömt av vad denna vackra hästen hette, men han är 8 år, och en Quarter horse vad det nu är för ras på svenska. En sådär riktig cowboy häst i mina ögon. Jag ska upp dit nästa vecka och träffa ägaren och hästen. Ägaren Kathy verkade jättego och har jobbat med animal training för film i flera år och är numera djurfotograf.

Det värsta är att detta är i Santa Rosa, det tar mej lite mer än 1 timme att åka upp dit. Lite segt, men det var det bästa priset jag hittade och hästen är sååååå vacker, så det får det vara värt!

Hoppas det blir nånting av detta nu!!

Bild lånad härifrån


1 cute comments:

Anonymous said...

Fantastiskt kul!! Hoppas det blie som du tänkt dig. Lång väg att åka bara. Kör försiktigt!! /puss mamy