Recent Posts

Tuesday, January 18, 2011

Travel....

Jag vill resa.
Jag saknar att resa, och upptäcka nya kulturer. Jag vill inte resa bara för att få sol och värme och strand. Det har jag ju här, jag vill resa och bara....leva. UPPLEVA nya saker. Träffa folk från andra kulturer som kan lära mej saker. Jag vill fota annorlunda saker. Äta all slags mat från olika kulturer. Jag vill dansa runt en lägereld med en Afrikansk tribe och rida kamel med Turban i Saharas öken. Jag vill rida Elefant i Indien och fota gulliga Thailändksa barn. Leva med Buddister i Tibet! Lära mej om denna mystiska religion!!

Jag och David har pratat om resor denna helg. 
Jag gav förslaget att när jag kommer igång med mitt fotande och tjänar lite kosing, då ska vi resa.
En gång per år ska vi åka iväg en månad till nya ställen och bara vara.

Ställen jag vill "bara vara" i en månad är
  • -En månad bila runt i USA
  • -En månad bila runt i Europa
  • -Resa runt i Thailand, Malaysia, Singapore, Vietnam och indien
  • -Resa runt i Japan och Kina
  • -Resa runt i Australien och Nya Zeeland
  • -Nordafrika- Tunisien, Egypten, Marocko och Algeriet
  • -Sydafrika och Madagaskar
  • -Peru, Chile och Argentina

Vi har dock lite olika åsikter. 
David är lite mer bekväm av sej och ska ha hotell och såndat, backpacking är inte hans stil säger han. 
Backpacking och inga planer är däremot min stil. Och jag tror att om David bara vågar prova...så kommer han att älska backpacking! Det kan inte bli mer chill än det ju! (Förresten skulle han vara så jääääkla het brunbränd, sina mörka lockar och bandana....smutsig och svettig och dammig haha)

Sedan var det om vad vi ville se först. "I go either to Japan first, or Peru and see the inkas." säger David glatt
Jaha, då var vi inte på samma sida där heller, för dit jag känner mest för att åka till ju i denna stund är Thailand. Men eftersom det är David som jobbar.... och han aldrrig riktigt rest, så kommer jag låta han bestämma! Första gången iallafall.

Åhh... längtar till den dag!!



2 cute comments:

Karin said...

...som nummer ett tycker jag ska vara att vara i sverige och frankrike en sommar...så de så. Sen kan ni utesluta ställen där det finns farliga djur som hajar, spindlar, ormar, krokodiler,myggor,insekter,parasiter,skumma typer....etc...etc....

Ljung said...

hehe... blir inte många av dom där länderna kvar att åka till då - när man uteslutit allt det där.

Slutåkt till Sverige då Johanna? hehe... men förstår att ni vill någon annanstans än Sverige nån gång också. Svårt med det lilla antalet dagar semester man får i USA väl?

Lycka till i alla fall....
Du låter vääääldigt lik en annan liten person på denna sidan jordklotet må jag säga!
:-)