Recent Posts

Wednesday, January 19, 2011

Dagen

Åh, jag älskar att vakna upp och känna mej nöjd och glad och lycklig. 
Jag vaknar alltid upp och känner mej lycklig såklart, men många gånger känner jag ju en längtan efter vänner och familj. Då känns det alltid lite extra tungt. Men det är svårt att alltid känna sej meningsfull när man inte har något jobb. Typ som att, jaha, ännu en dag. Vad ska jag göra idag då? 
Om jag hade jobbat hade jag iaf kännt mej som att jag jobbade mot något, som den dära långresan vi kan ha råd med eftersom jag skulle jobbat..

Som tur är har jag många hobbies och dagarna blir fulla ändå. 
Jag brukar jogga, spendera tid att laga maten på kvällen, jag scrappar min scrapbook, eller så är det något födelsedags kort som ska scrappas. 
När jag tröttnar på det kan jag greja med bilder på datorn, och tröttnar jag på det har jag en del filmprojekt jag kan pyssla med. Eller så kanske jag stickar, eller läser en fotobok. Eller skriver på alla mina barnboks ideer.
Jag har inte ens någon tid över att lära mej rita!!

Så det blir ingen tid över att bara slappa och kolla på TV. 
Den är alltid avstängd om dagarna. Den sätts på när Flufffen kommer hem. Så jag känner alltid att jag inte är lat och bara glor på TV. Jag gör ju alltid något. 

Vetfan varför jag kom in på detta. Kanske för att "Justify" att jag går hemma. Jag gör faktiskt någon nytta iallafall! Vill inte att folk ska tro att jag bara bara går här och hänger.

Just nu lyser solen in i vårat stora ljusa vardagsrum, det är varmt ute, granen står där den står och ser torr ut (Har ej blivit vattnad sedan 1 december) Jag lyssnar på en nyupptäkt artist på "Groovshark" som heter Hindi Zahra. Jag ska dusha, och sen kommer Steph och hennes buse och hänger med mej. Sen ikväll ska jag jogga på stranden igen, sen intervjua en värdfamilj, sen gå på bio med min Fluffiga.

En underbar dag!

Boon

2 cute comments:

Karin said...

vad härligt att ha en massa hobbies att pyssla med. Du är ju kreativ, fast du inte jobbar. Du får se det som om du går och samlar mod till att ta ditt första riktiga stora bröllop..hoppas den kommer snart, för du skulle fixa den finemang och de skulle bli så nöjda.
Och om du känner dig så...vad tror du jag och andra sjuka känner sig, som dessutom är "bidragsfuskare"= sjuka..och varit hemma i många år. Och som dessutom ses som om vi har pesten av övriga samhället=moderater och dylikt...
Du behöver verkligen inte justify you...för du är hemma.
nackdelen är väl i så fall att du inte tjänar in pensionspoäng när du inte jobbar...men vet inte om du fått det ändå, eftersom du bor där.
Puss

Bella said...

Du har ju drömlivet många skulle ge upp jobb för ;) Ingen tänker så om dig. Du borde istället få betalt för att vara så kreativ i ditt underbart mysiga hem. Och du är nöjd och glad som det är, helt rätt. Härifrån kan det bara bli bättre.

Det är klart du vill ha ditt drömjobb så du kan överraska David genom att placera flygbiljetterna vid hans tallrik en kväll du lagat middag;) OCH för att göra det du är bäst på och brinner för.


Sååå, året 2011 är ditt min vän. Du tar våren att marknadsföra dig, synas och höras bland mångt och mycket, i sommar kommer bröllopen ta vid varandra och i höst åker ni på en långresa till Asien där ni börjar med trygga förbokade hotell, till att avsluta med lite backpacking. Eller något i den stilen :)