Recent Posts

Friday, May 28, 2010

Icke kvalificerad my ass


Åh, jag blir så arg. Jag har säkert ansökt till, runt 3-400 jobb sedan i höstas. Inte många har återkommit.
För några veckor sedan ansökte jag till "Whole foods" som är en fin mat affär med organiska varor (Krav märkta?)
Det är så mysigt i de affärerna och alla verkar så snälla, och jag skulle vilja handla där mera, så därför sökte jag jobb i kassan där. Perfekt med ett deltidsdjobb ett par dagar i veckan + att man får ju såklart personal rabatt så jag skulle kunna handla all min mat där istället. 
Så igår fick jag ett mejl tillbaka, att dom har "noga gått igenom alla ansökningar och har bestämt sej för att gå vidare mer några som är mer kvalificerade"

Ursäkta, men What the fuck?! BULLSHIT. Dom ska fan skratta sej lyckliga över att JAG ansökte dit. Jag är för fan ÖVERKVALIFICERAD att jobba där. Dom kommer sägkert anställa ytterligare en idiot som inte vet hur man hittar födelsedatan på ett körkort osv.

Nae, dålig stil Whole foods. Men det är deras förlust. Det är dom som går miste om en hård arbetande snabb kassörska. När jag är en känd bröllopsfotograf ska jag gå dit och räcka ut tungan till dom, och skratta dom rakt i ansiktet. Ni dissade MEJ!

Om jag nu nånsin ens blir fotograf...



3 cute comments:

Karin said...

VA...jag kan ge dig referenser. hehe...har du verkligen sagt vad maxi är för affär och hur duktig du var?!

Magnus said...

Problemet är att du inte är tillräckligt "alternativ" för att jobba på Whole Foods. Du måste skaffa dig tatueringar, piercings i näsan etc. Sen är det en baggis! :)

Botchow said...

Magnus..Holmo? Sa du har kikat in :-) Ja det ar sant, jag ar nog inte tillrakligt alternativ. Men jag kan satta dit lite fejk tatueringar och rufsa upp haret lite?