Recent Posts

Friday, May 14, 2010

4 years of love


Så har det gått ytterligare ett år. 
Vi har presis avslutat våran "anniversary week" som vi kallar det. Eftersom allting gick så fort i början är det mycket att fira nu i Maj. 
Det började den 5:e då vi först träffades. Det är speciellt för oss, eftersom vi båda visste när vi såg varandra. Det är värt att firas!
David tog mej till en fin grekisk restaurang som var apgod! Kokkari.

 Dagen efter var det första kyssen, sen 2 dagar efter det första dejten. Då köpte David blommor och en jättefin Musse Pigg staty som jag ska börja samla på! Denna föreställde den första Musse - Steamboat Wille! Det finns inte bara Musse, utan även andra disney figurer, som de små dvärjana, Tingeling, Lady och Lufsen... Och jag vill ha dom alla! (Eftersom när vi köper hus så ska vi ha ett speciellt rum med alla samlar leksaker och allt!) (And hey, om ni nån gång behöver en ide vad jag vill ha i present - julklapp kan ni kika in HÄR eller leta runt HÄR Jim shore heter collektionen)

Så i Förrgår var det 4 år sedan vi bestämde officiellt att vi var pojk-flickvän, och sedan avslutades det hela med igår, då David friade för 4 år sedan.

Så det var ett par intensiva 6 dagar vi hade där, för 4 år sedan. Det gick fort. Många tyckte nog "för fort". Men det finns ingenting som heter för fort om man är säker på vad man vill. Om man gör vad som känns bäst in i hjärtat. Och se, vi är fortfarande här idag. Lika kära som alltid.

Det känns verkligen konstigt dock... 4 år... det är ju svinlänge!! 
Och helat iden så har David varit den mest givmilda, ömma, omtänksamma mannen någonsin. Han har i princip försörjt mej i 4 år. Och har aldrig nämt ett ord om att jag ska pallra mej ut och jobba. Aldrig pressat mej till nånting. För han vet ju att jag försöker. Min tid kommer. 
Men det är inte alla killar som skulle göra så här. Därför känner jag mej så lyckligt lottad att David är min. Att vi fann varandra, även fast det är så himla många saker som kunde gjort så  att vi aldrig träffades. 
Skrämmande nästan, inte som att vi skulle träffats tillslut iallafall. Vi hade inga band. Vi gick inte i samma skola, vi jobbade inte tillsammans. Hade inga gemensamma vänner. Bodde inte i samma stad. Inte ens samma land! Det enda som gjorde att vi träffades just DEN kvällen, var att vi var på rätt plats, vi rätt tillfälle. Det är så fantastiskt!!

Jag älskar dej David



6 cute comments:

Karin said...

ÅÅÅh, ni är så söta och vackra ihop. Må ni få hundra år till tillsammans. puss

Ljung said...

GRATTIS GULLUNGAR!!! (Om jag får kalla er det!!)

Vi visste också på en gång att vi ville leva ihop och bli gifta... händer det så händer det!!!

*man ska alltid följa hjärtat och inte tänka så himla mycket!!

KRAM PÅ ER
snart ses vi!!

Klara said...

JOJO DU ÄR SÅ VACKER!!!!!!
Jätte härliga bilder och jag är så glad för er skull!!! Du är så lycklig att du har hittat din andra halva.

Jag gillar dina uppdateringar på bloggen

En mamma mitt i vardagen. said...

Grattiiiiis vänner! Det ser ut som att ni haft de så ni förtjänar...alldeles underbart =)
men va fan, bara fira i en vecka?? släng på 3 till så blir de en månad hahaha

Anonymous said...

Grattis till er två! Ni är så himla goa tillsammans! Kramis

Bella said...

ÅÅÅ, all min kärlek till ER TVÅ!

Jag är otroligt glad att ni fann varandra den där kvällen. Och när du berättade om det, så log jag STORT! Älskar hela Er kärlekshistoria.

Önskar Er allt gott och att alla drömmar slår in!

Jag tror på Karma - David är en fantastiskt fin man, och du är en genomgod vacker tjej - Ni kommer få allt gott ni gör tillbaka!

Och jag vill tacka dig Yoyo för allt stöd du visat. Du gav det när jag behövde det som mest. Hoppas jag kan ge tillbaka en dag :)

PUSS! Hälsa!