Recent Posts

Wednesday, April 15, 2015

Toa

Blir alltid så full i skratt på toaletter nu för tiden för jag tänker på mamma. 
När mamma var här hade hon extrema problem med Amerikanska to:or, tillslut slutade hon t.om gå. "Äsh jag kan hålla mej" Lät det tillslut. 
Det hela började på Flygplanet dit. Då var det inget fel med låset, utan hon visste inte hur man öppnade toa dörren. Hon stog och tryckte och hade sej och fick panik inne på toan, tillslut ramlade bollen ner, och så lyckades hon inse att man drar dörren inåt för att öppna den. 

Hon är inte van att flyga flygplan. Uppenbarligen.

När hon väl var här, så vart hon alltid så nervös på offentliga toaletter, eftersom för att låsa dörren, trycker man in denna lilla knappen. Ibland känns det lite osäkert, funkade det verkligen med knappen? Är dörren låst? 
Så provar man att öppna handtaget för att se om det är låst, men då öppnar sej dörren. 
Så mamsen trodde inte det var låst. 
Det är så det funkar här.
Men mamsen vägrade acceptera detta.

"Code to import my old blog: 4664573207"

Handtag med knapp.
Det finns andra slags to:or också. Sådana med en liten knapp man vrider. 
Dessa hade hon också enorma problem med och blev "fast" inne på toan. 
Jag minns att jag stog utanför dörren på en restaurang en gång, och bara tittade på när jag hörde hur hon desperat försökte låsa upp dörren. Jävlar vilket liv det var. "Va fan pysslar du med" fråga jag när hon kom ut. 
Handtag med vridknapp.

Jag har bott här så länge nu, så jag har inga problem med dörrarna, och jag kan ärligt talat inte minnas att jag nånsin haft problem. Jag är övertygad att det är mamma som är korkad.

Hihi.


2 cute comments:

Ljung said...

haha.. inte bara dörrhandtagen som är knäppa där borta!! SPOLNINGEN DÅ!! Det får man stå och fundera lite på innan man lyckas. Är den automatisk? Ska man vifta med handen ovanför (sensor)? Ska man trycka på nån lite knapp... och hur ser den ut på just denna modellen av toalett?
Och varför är det ett stort mellanrum mellan dörren och väggen? Är det för att om man låser in sig så ser folk att man är fast därinne?
haha...
Rolig läsning... kan se mig henne framför mig pustandes och flåsandes i irritation! hahaha

Anonymous said...

hahahahaha...så himla kul att läsa...kommer ihåg hur jag gick in, kollade..och ut igen för jag vågade inte..haha....och de jäkla pappren man lägger på stolen blev alltid mosade..gick åt 3 stycken innan jag lyckade få ut en hel.och spolningen....omg...men dessa dörrar..en gång var det kö..då gick jag in och låtsades spegla mig och ut igen för jag vågade inte...omg..haha..och flyget var bara så kul..så jag gick inte ens på toa på hemresan..omg...roligt inlägg..puss