Recent Posts

Thursday, April 2, 2015

Moviestar II

Det var jag och min au Pair Lizy igen. Året var 1998 denna gången. 
Det var en lång dag förra Söndagen men nyfikenheten tog över och jag tog mej dit ändå. 
Denna gången var vi i symfoni hallen. Vi fick se Fassbender igen, och Jeff Bridges, och en skymt av Kate Winslet i mörkret. Lizy vann ett gift card igen den jäveln. Hon för tur med sej!

Denna gången spelade vi in en scen utomhus på SF största gata Van Ness, vilket var spännande. 
De skickade oss till 4 hörn av korsningen, och vi väntade och väntade. 
Jag och Lizy började klaga på allt. Hunger, varför kommer ingen och berättar vad som händer, varför tar allt sån tid. 
Helt plötsligt ser vi hur dom börjar sätta upp kameror på våran sida. Vi tog oss närmre för att se, sedan satte jag mej i gräset. 
Då ser jag hur Regissören Danny Boyle uppenbarar sej igen. Nån ber någon ta kort med honom, precis jämte Lizy. Då ser jag hur han pratar med henne "Wow, you look beautiful, like a businesswoman from 1998". Jag går fram också och Lizy var i extas. 
Sedan sätter dom upp kamera stationen med monitorer som visar alla kameror precis där! Boyle vart så nära att jag kunde nå han om jag sträckte ut armen. Vi såg hur de planerade scenen och hur Boyle ville att kamerorna skulle filma. Det var så spännnande och intressant! (Folk som inte är filmintresserade förstår nog inte denna sensation, men det var asballt!)
Under tiden vände sej Boyle om mot oss och småpratade. Han verkligen ögnade Lizy! Jag fantiserade om att han ville casta henne i sin nästa film. Varför annars skulle han titta på henne så ofta! Han tyckte hon var vacker!

Sedan vart dom redo att stänga ner gatan och filma scenen. Det var viktigt att de fick allt i en tagning, eftersom det kostar säkert skjortan att stänga ner SFs största gata bara i ett par minuter. Sammanlagt vart den nog stängd i 7 minuter, och det måste ha kostat nån miljon säkert. Poliserna hejdade bilarna i korsningarna och gatan blev tom. Tagning!
Boyle vände sej om mot oss och sa "Well, this is it girls, you're up. Good luck!"

Gaah! Vi gjorde scenen, vilket var att gå över gatan och tjoa. 
När alla kommit över skrek dom "cut" och vips så befann vi oss brevid Boyle igen. Han tittade på oss och skakade Lizys hand "Great job girls, Thank you, THANK YOU". Jag vart så nära att får min hand skakad av honom också, men han tittade på mej när han sa Thank you iallafall. Lizy vart i extas igen, och jag med! Han tackade oss personligen! 

Efter scenen fick vi filma en sista scen i lobbyn, det finns en chans att man ser oss i denna scenen för det var inte like mycket folk. Så håll utkik! Mingelscenen 1998. Titta efter en exhalterad Johannis!

Därefter lät Boyle folk ta kort med honom. Tyvärr så hade jag och Lizy nästan hunnit fram när han vart tvungen att gå. Han vände sej om och såg Lizy igen och sa "Oh, Hello again! Thanks for coming out"
Jag tror att han tyckte det var synd att vi inte lyckades få ett kort med honom... tyckte mej se en besvikelse där, men detta kommer från en som var bombsäker på att Lasseman i Arvingarna flirtade och "önskade" att han kunde krama mej på spelningen....när jag var TOLV år!! Haha
Men, jag tror def. att han gillade Lizy....

Danny Boyle och ett fan. Lizy står brevid kvinnan som tar kort. 
Rustar upp på Van Ness. Boyle står på stegen brevid gula västen.
Jag och Lizy vart nästan framme!
Från en annans instagram.

Vi står precis vid mittenbilen.


Gatan vi gick över.



2 cute comments:

Ljung said...

Starstruck Pannis!! :-)

Anonymous said...

....haha...as we all are starstrucked..hahaha...vilken dag..väntar på premiären!!!..mams