Recent Posts

Friday, December 6, 2013

Galen dag.

Torsdag  5 Dec
Idag har vart en galen dag! Jobbat på 3 olika jobb!
Först jobbade jag på The Heritage, mitt receptionist jobb från kl 8-12. Det var helt galet mycket att göra idag och fick inte en enda lugn stund. 
Efter det var det först hem, laga lunch och sedan bege sej till Golden Gate Parken for en 1 års fotografering. Det gick bra, men föraldrarna, speciellt pappan ar väldigt stressad och de typ...gnäller på varandra medans jag fotograferar haha, plus att de ar väldigt radda for smuts, vilket inte ar sådar jättebra om man ar i en park och vill fotografera bland löven...

Hur som hellst, direkt efter det, köra hem och vad händer da, om inte bilen halvt dör! Den typ, hoppade framåt och jag fick lite smått panik eftersom kl 17 skulle jag hamta upp Gretisen på dagis, på andra sidan stan. 
Jag lyckades ta mej hem, David tog över bilen (som det nu rök ifran) och körde till mekanikern, och jag sprang till bussen, eftersom David inte kunde skjutsa mej med bilen nu.
Såklart hade jag ingen växel pa mej, som man behöver till bussen, sa jag växlade till mej lite småpengar och sprang vidare. Såklart kom buss fan, som den ALLTID gör, nar jag e typ 50 meter därifrån, (Varför!?) jag spurtade som en tok och kom på bussen i sista sekund med blodsmak i mun.

Väl på bussen ringer David och sägar att mekanikern säger att det kan vara illa. Tydligen vart bilen överhettad och kan ha skadat motorn. Vilket verkligen suger. En ny bil ar ingenting vi direkt har råd med just nu...
Kliver av bussen och kommer till dagiset exakt 17.01. Möts av den goaste solstrålen. 

Resten av kvällen har jag myst med den bästa ungen i världen. Hon gör mej lycklig denna lilla flicka.

Denna veckan har det varit så kallt att det vart frost på morran. Greta såg riktigt svensk ut i sina vinterkläder: ) T.om vantar ju! 


1 cute comments:

mamy said...

haha...kan tänka hur du ser ut med blodsmak i mun, springande sådär..hahahahahahaha....bara tanken!!!!!...hon e så go...och vadå vinter och kallt..haha!!!