Recent Posts

Thursday, August 6, 2009

Jobs jobs jobs!

Ok, as you might have heard, i got a job!
Actually, i got 2 jobs! So thats the good thing, the bad thing is, that neither of these jobs are full time, not even part time.. So i STILL need to find yet another job.


The first one i got is as an LCC, or Local childcare coordinator for the company that brought me to this country in the first place- Cultural care au pair. My LCC website can be found here.
My job is to market the program, sell it, find new hostfamilies and interview them, hold monthly au pair meetings, and be a support during the hostfamilies and au pairs year together.
It seems like fun, and its very flexible. I work from home.

The bad thing about that, is that i dont get paid by the hour, i get paid per family, and right now, i only have 5 families.

The second job i got is as a receptionist at "the heritage" a privately owned beautiful home for the elderly. However, this is just on an "on call basis" So they just call me when someone is sick, or on vacation, which might not happen so often. Their website is here.

My wedding photography goes slow...too slow! Actually, its my own fault.
First of all, I need new equipment, new lenses, tripod, a laptop, even a new camera! To capture the best photos, a wedding demands 2 cameras. (so u dont have to change lenses all the time)
But camera equipment is expensive and the money keeps running off towards certain airplane tickets here and there :-) It's always something!! It feels like I can never get started.
I see people on facebook all the time saying "just bought this lens" "just bought this filter" blablabla. And some of these people are not even into photography! Its not fair! How can people afford this shit??!

But what i need most of all, is confidence. Man, my classmate i told u about in the spring, who never did any weddings. Well, he did 2 now. One in Ireland and one in Chigago. He is really good, but he also dares to get out there, and he dares to charge. He just raised his prices.
His "cheapest package" is $3500, do y'all know how much that is??? thats fucking 30.000 swedish crownes. His most expensive one is insane, $6500!!!!
check out his website here

And here I am, wanting to do weddings for free :-)

Anyway, I've been checking some weddingphotographers out and send them emails with a cover letter asking if they need an assistant, for free even! I just want some experience. Now i just have to keep doing that until someone answers.

I really feel i can do this. I really feel like i can be a photographer. Its my call here in life. I would work with my passion.

Now, if you'll exuse me, I just have to go rob a bank.

See ya!

Kissies::: Boo

4 cute comments:

Ljung said...

hehe... smålog när jag läste detta inlägget. Du undrar hur folk kan ha råd att köpa kamera utrustning? Men Johanna, du har ju upplevt så himla mycket istället. Du har ju varit på fler ställen och värdsdelar än någon annan jag känner.

Du reser - andra köper kamera utrustning.

kram på dig och hälsa Rosa från oss!

Botchow said...

Lite sanning i det, men anda inte moster.
Det e inte presis som jag spenderar pengar pa resor tycker jag. Det e ju Sverige och Frankrike vi aker till, och det e ju inte presis for att "upptacka och se nya platser" Det e ju for familjens skull.

Vad jag menade med inlagget var att det har varit valdigt mycket detta aret, vilket har gjort att jag har fatt offra vissa grejer.

Jag hade garna sparat in pa "resor", och inte aka till Europa for 2 ar a kopt min kamera utrustning istallet. Men nu var det forst 2 brollop, och nu blir det mamma.... jag se inte det som en "resor" faktikst :-D

Det e klart att det var mitt val att aka till Helenas brollop, och det var mitt val att aka till Rosis brollop, och det ar mitt val att aka till Mammas operation. Jag ville ju allt detta och angrar absolut inte, Men det e ju det jag menar- det ar alltid nagot, typ plikt som satter kappar i de kreativa hjulen.

Det e ju inte som att jag spenderar "kamera pengarna" och aker till Thailand om du hajar :-)

Forresten tycker jag andra folk har rad med bade resor a kamera utrustning, och koper hus pa det desutom ;-) Ahhh, vissa har det bra :-D

Kram pa er med!

Karin said...

Jag har kollat alla bilder på länken du hänvisade till, den andra fotografen...jag säger bara...GO FOR IT...DU ÄÄÄÄR BRAAA..!

Vissa av hans bilder var skitbra, men vissa var inte så bra heller...
Nu har ju inte jag nån kamerablick. Men det jag tror att du saknar, är helt enkelt en bättre kamera och självförtroende att du fixar det. För fota KAN du, det är bara att titta på din blogg för att se. Och jag ser ingen skillnad på era bilder.
Det där med självförtroendet, det kan du bara fixa själv...ställ dig framför spegeln varje morgon och säg "jag är bra, jag kan fotografera" 10 gånger om dagen..ända tills du känner det själv. Sen tittar varje dag på din portfolio och ser dina vackra bilder...sen går ut ut och fotar och tar betalt...inte lite betalt, utan så mycket som man ska ha. Du är värd det för du kan! BASTA!!!

En mamma mitt i vardagen. said...

Håller med mamsen igen!! ;) ställ dig framför spegeln för fan!! Fast det räcker igentligen med att titta på dina foton, du har DET det räcker girlfriend!! Kikar på dina bilder titt som tätt och ser hela tiden nya saker, nya detaljer... love it!! Puss