Recent Posts

Tuesday, December 9, 2014

Överkast

Efter CC konferansenpassade jag på att åka ner och hälsa på "HonDenDärSomAldrigKommerOchHälsarPåMejOchInteEnsSettHurJagBor".
Från hotellet till flygplatsen, sedan från flygplatsen buss till Centralstation i Downtown, jag var tidig så hängde i Mexikanska kvarteren medans jag väntade. Tog tåget ner vilket gick snabbt och bekvämt. Eller tja, snabbt och snabbt. 3 timmar, lika lång tid som GBG-Sthlm, men en sträcka som bara tar 2h med bil. Jänkarna ligger något efter i tåg teknologin.

Hela familjen hämtade upp mej i Downtown San Diego sedan köpte vi Mexikansk mat till mej. David kan inte äta Mexikanskt längre så jag har crave-at detta länge nu.

Sedan stannade jag där från Söndagen till Onsdag kväll. Det var skoj att se hur dom bor nu, mkt större och mysigare! Barnen har växt, uppenbarligen och lika söta (och vilda) som alltid. Baby Ray säger fortfarande "trash this" om han inte gillar något eller om någon säger till honom. T.ex om jag säger till honom att nu måste vi gå, säger han "trash Johanna". Haha, tack för den. Han som de flesta små liven dessa dagar är besatt av Rosas mobil, Lilyrose lika lugn som alltid.

Dagarna passerad fort, men mysigt hade vi! Lite shopping, lite park häng, lite promenad. Kaffejakt på morgonen och breaking bad tittande och minnes prat på kvällen. Mkt Takeout blev det, för Rosi... ja, ROSI orkar inte laga mat längre haha.

Veckans roligaste var ju när Rosi skulle säga att det är alltid överkast när jag är här. Överkast?
Här säger man ju "overcast" när det är molnigt, så det blev direkt översättning, flera gånger! Haha garvade ihjäl mej varje gång det där jävla överkastet blev nämnt. "Det är ju lite "överkast" idag". Hahaha.

Central Station Los Angeles.
På Tåget.
Los Ancheles
Håret? Fråga mej inte.
Happy Family
Mindre hatt, kanske?
Gaaaahhh...obsessed by cellphone!
No girl night complete without face mask!
Messy take out 

1 cute comments:

Anonymous said...

wow..kul med Rosa bilder....vad härligt att allt är bra!! /mams