Recent Posts

Monday, December 8, 2014

Konferans i LALA land

Jag har aldrig fattat varför Los Angeles ibland kallas föl Lala land. Kanske för att det är flummigt?

Hur som helst. Varje år i November bjuder Cultural Care Au Pair oss LCCr på en weekend nånstans i USA för en konferans. Föregående år har vi vart i Chicago, och Washinton DC, detta året blev det tråkigt och bara L.A.
L.A är egentlgien roligt, men inte roligt för en konferans, det är ju roligare att se ställen man aldrig vart på! Plus att utan bil är L.A tråkigt. Man ka inte ta sej nånstans, och vi var fast på airport hotellet.

Men ändå, det är alltid roligt att flyga flygplan, plus att jag gjorde en avstickare till Rosi i San Diego.

Detta året kan man hoppas att det blir nånstans i mitten igen, eller söder. New Orleans skulle inte vara fel att se!

Flög ner på Fredagen och träffade de andra 3 svenska LCCerna och åt lunch, sedan volontärade vi för Kids First och packade torrvaror till utsatta barn nånstans...tror det var Afrika nånstans. Det var skoj! Av nån anledning kan jag tycka att upprepande jobb kan vara lugnande. Jag saknar t.ex ibland att jobba på maxi och scanna vara efter vara.

Efter det åkte jag och Emma, LCC i Iowa till Manhattan Beach och tittade på solnedgången. Hon blev helt besatt för det var så längesen hon såg havet. Skumt vilka grejer man tar för givet. Jag bor 5 min gångväg till stranden och är nästan aldrig där. Emma bor i mitten av landet, i Iowas prärier och ser aldrig havet. Gaah, skulle få panik att inte bo vid havet, eller iallafall nära ett hav, och känna havslukten. Fiskmås soul in i döden.

Lördagen var det konferans heeeeela dagen, tills på kvällen då 400 LCCs från hela landet klämde sej in i 20 bussar och bussades för en festlig kväll på Queen Mary båten i Long Beach.
Det var en trevlig kväll med alldeles för mycket vin, dans och photobooth.
Vi hade "det festliga bordet". Vi var trots allt 3 svenskar vid det. Vi gjorde slut på vinflaskorna som var tilldelade till vårat bord, men Janita, också svensk LCC, lyckades byta till oss ytterligare en flaska från ett bord som inte gillade rödvin.
Det blev för mycket för en stackars tjeckisk LCC som sedan spydde i bussen. Pinsamt. Våra chefer var ju där och allt. Sedan fick alla kliva över spyan, eftersom hon satt längst fram. Jessica kletande tandkräm under näsan för att komma undan spy lukten.
Ett par år sedan kanske det hade vart jag, men som tur var vet jag mina gränser nu. Bakis, no thanks.

Californiens konstiga landskap.
L.As blockiga gator.
Hollywood skylten i fjärran.
Downtown (Saris bodde i byggnaderna längst ner till höger hörne)
Inne i båten.
Dans på Gång.
long Beach. 
Svenska ligan.
Svenska ligan igen. 
Båten.
Jessica och tandkrämen.


1 cute comments:

Anonymous said...

haha..fantastiska bilder...puss/mams