Recent Posts

Friday, March 1, 2013

Clone Wars Screening

Förra Fredagen screenade Davids jobb de 4 sista avsnitten av Clone Wars för säsongen! Utöver kollegor, så hade de bjudit in ett par fans också! Efter filmen hade de Q&A (Frågestund) med Dave Filoni regissören, och röst skådisarna till Ashoka och Anakin.

Jag skäms lite, men jag har inte kollat på Clone Wars sedan säsong 1. Har sett några avsnitt på TVn, men har alltid missat dom.
Vi har dom på blu ray här hemma så jag säger hela tiden att jag ska börja kolla, menja, jag säger många grejer och det har fortfarande inte blivit av.

Detta är säsongsavslutning på säsong 5! Så det har gått ett tag.... och MY GOOOD va bra det är!
Man kan verkligen se hur kvaliten, designen och animationen har förbättrats under årens sång. Och vad folk än må säga om "Clone Wars" "filmen" som kom ut (Som inte var gjord som film, det var de 4 första avsnitte av säsong ett som Lucas ville erbjuda fans att se på bio istället för TV -Så det kan inte jämföras med andra animerad filmer) Så är detta groundbreaking inom tv animation industrin. Det finns inget, INGET i jämförelse i kvalitet med vad dom gör.

Pixar, Disney, Dreamworks etc har flera år på sej att göra en 135 minuter lång film. På Lucasfilm har de ett par månader att göra en hel säsong. Och kvaliten de producerar trots denna korta tidsperiod, är den bästa i hela industrin. Därmed basta!

(Varför säger man basta för egentligen? Har nog aldrig använt det ordet innan, men det kändes relevant nu)

Hursomhellst. David pekade ut lite vilka designer han gjort! Bl.a en robot och lite bakrunder. Så stolt! TÄnka sej att det är HANS design på en bioduk!! Min duktiga Flumis!

1 cute comments:

Anonymous said...

Epic. Vi är alla stolta över vad david gjort. jag hoppas ni har dvd på alla avsnitt för att visa era frantida barn vad deras pappa har jobbat med/puss mamas