Recent Posts

Tuesday, April 1, 2014

Mr. Grumpy

En kväll ville jag att min make skulle göra ett test jag tyckte var roligt. Det var i en veva när det var många sådana här test som folk delade på Facebook. 
Jag fick staten Oregon och sa glatt till David att göra testet. 
Men nej, det ville han minsann inte. Han tyckte inte det var roligt alls och gnällde som en jävel. "Who cares about this shit" och ojojoj sicket gnäll. 

Tillslut lyckades jag tvinga honom att göra det iallafall, men han gjorde det halvhjärtat. 
När favoriten av fina naturfotografier skulle väljas grymtade han till med ett svar utan att ha ens tittat noga på bilderna, och när man skulle välja vilken bäbis som vad sötast höll han på att smälla av. (Fortfarande oklart till varför man skulle välja sötaste bäbisen och vad det har att göra med stater, men hey, det var inte jag som kompilerat testet)

När resultatet kom fick vi oss ett garv: "negative person" "pessimist". Score. Testet lyckades tydligen även fastän han gjorde det halvhjärtat. Kanske just pga att han inte ville göra det. Vem vet, alla som inte vill göra testet kanske får West Virginia.
Det roliga är att han brukar ofta säga att han inte är en pessimist, utan en realist, precis som det står i beskrivningen också. 

Disclaimer: David är inte alltid pessimistisk, eller, ursäkta, realistisk :) Men han är däremot fransman och dom brukar ha som kännetecken att vara väldigt ärliga och kanske därför ses som pessimistiska och lite grumpy, tillskillnad från te.x Amerikanare som är extremt över trevliga men oftast falska... men vi kompletterar varandra bra, jag som är optimist, drömmare och naiv :)
Love you Mr. Grumpy!




1 cute comments:

mamy said...

wow..måste göra den!!!cool!!!