Recent Posts

Thursday, August 18, 2011

Lyx Problem

Är det fel av mej att säga att jag saknar min svärmor för att hon ofta diskade.
Såsåså, jag diskade faktiskt också, men ofta blev det "bråk" om vem som skulle diska. Och oftast vann hon. Hon fick ju alltid tag i den jävla tvättsvampen först!

Nu måste jag diska själv igen och tro mej, det är mycket disk på bara oss två. Speciellt när man har en make som tar ett nytt glas för varje dryck han tar. Ibland kan den jäveln till och med ha två vattenglas.
Jag hade glömt bort hur snabbt diskhon fylls upp. Och nu...nu måste jag göra det själv.

Nu kommer kanske vissa feminister bli sura och säga att min make är en latmask eller en mansgris som inte diskar. Men så är det inte. Jag jobbar ju hemifrån så det blir liksom att jag tar hand om "hushållet". När han kommer hem vi sjusnåret är stackarn ju trött. Och inte tänker jag "spara" disk till honom bara för att det ska vara rättvist.
Någon gång kommer jag förhoppningsvis jobba mer än vad jag gör nu. Och då turas man ju om mer. Den tiden kommer då jag kommer jobba hårt och vara supertrött. Men den tiden är inte nu.

Vilken random inlägg detta blev. Hej iallafall. Jag är tillbaka

"Hej Hej"

6 cute comments:

Bellis said...

Glad gubbe på detta :) Söt du är på bilden, och alla kan vi tröttna på samma gamla vardagssyssla som bara måste göras. Puss!

Karin said...

haha..skriv om din resa istället.
Jag har diskar i hela mitt liv, by hand, aven när jag hade dagbarnen. Och även med vuxna barn hemma..haha
Använd ett bra duskmedel så får du mjuka händer, då vänder du nackdelen till en fördel/puss

Fin du vat i håret bu, du gjorde de ljusare!

Anonymous said...

yaay!Du är tillbaks :-)Know the feeling. Jag fattar inte hur man kan gå igenom ALLT porslin och ALLA muggar och glas, på en person som mest äter ute...? Anyways, skriv mycket nu, man får ju abstinens :-) Puuuss!/saris

En mamma mitt i vardagen. said...

hahah ja herreguuuud! HUR kan du låta honom smita undan från all disk?? ABSOLUT inte så vi gör här hemma, Hans han får allt ta sin del mohahahah söt du e!

Jennie said...

Hey! Fortfarande lika vacker ser jag. Var längesedan jag tittade in hos dig. Haha jag tar också ett nytt glas för varje dryck jag intar. Eller rättare sagt, varje gång jag dricker något. Det blir en sisådär 7 glas om dagen. Jag vet inte varför jag gör det men hälsa mannen att jag är pa hans sida ;)
Kramar
Jen

Botchow said...

Bella, glad att det blev glad gubbe!
Mama, jag vet att jag borde hjälpt mer med disken när jag bodde hemma, men hey, till mitt försvar, är du du som varit för snäll i din uppfrostran!
Saris, glad att du har abstinens efter mej. Tycker allt du får blogga oftare också!
Helenis, tror det är annorlunda för er därhemma i Branehög. Som sagt, den dagen jag jobbar mera och inte har tid me hemmagörat så delar vi upp det mer. Förresten tar han allt sin del på helgerna :)
Jennie! Va kul att du tittade in här! Och tack för komplimangen! Värmer alltid! Jag kikar allt in på din blogg varje gång du skriver- Nellie är otroligt söt!!
Och ja, varför ta så många glas?? Ska hälsa maken att han inte är ensam här i världen med den saken haha :)

Va kul med så många kommentarer förresten! Yay!
KRAM!